woensdag 4 juli 2012

Gehaakte bloemen



Gehaakte bloemen....
Al eerder in een blog genoemd.
Maar misschien is het leuk om een kleine uitleg toe te voegen.


Ik zal proberen stap voor stap het uit teschrijven
en foto's van de stappen te plaatsen.
Nodig:
Haaknaald
leuke kleur haakkatoen of wol
evt,
satijnen bloemen
lint vilt
elastiekje veiligheidspeldje of haarklemmetje
naald en draad



Eerst haak je een streng lossen
begin maar met 15 (hoe meer beginlossen hoe groter de bloem)



Dan in de lossen vasten haken.



Haak nu steeds 5 lossen en dan een halve vaste.



Zodat je soort lussen krijgt op je haakwerk.



 
Nu ga je de bloem "vormen" je rolt je gehaakte werkje op tot een bloem
 
 


Dan kan je met de onafgewerkte dradende bloem vast maken
door steeds op verschillende plaatsen
je draad op te halen
aan de achterkant van de bloem.


 
 
 
Als de bloem stevig aan elkaar zit
de overgebleven draden wegwerken
en klaar is de bloem!!!
 
 
Nu leuk versieren........
en b.v een speldje er achter zetten
en klaar is je haarklem
of wat dacht je van
een broche met vilt lint en kralen.
 
 
 
 
En deze sleutelhanger.......
die had ik nog nodig.




Wat ook leuk is om in een ander kleur
een iets grotere of kleinere bloem te maken
en deze boven elkaar vast maken



Kortom je kan het zo leuk maken als je zelf wil.

Nou succes met het proberen en komt je er niet uit reageer gerust.

1 opmerking:

  1. Toen ik die roosjes zag dacht ik meteen aan mijn werk. Ik ben activiteitenbegeleidster in een bejaardenhuis en misschien is dat wel heel erg leuk om te maken voor mijn lieve oudjes.
    Lieve groetjes Anneke

    BeantwoordenVerwijderen